"Beyond Borders" vilken film!
I går såg jag en av de bästa filmer jag någonsin sett. Den var gripande och fick en att tänka till vilket för mig alltid känns som ett stort plus. Den handla om hjälparbete på några av de mest extrema krigszonerna på jorden och det finns även en lite kärleks historia med. Vill du veta mer kolla Wikipedia.
Filmen gick på TV4 och reklamer om skönhetsprodukter med Q10+ kändes då totalt meningslösa. Glättiga reklamer spädde på ilskan mot det lyx och överflöd vi i västvärlden lever i när andra slåss för sin överlevnad.
Fick ni precis som jag ett extremt stort behov av att hjälpa till och donera pengar efter att ha sett filmen kan du alltid göra det på röda korsets internet överföring, eller läs mer på deras hemsida: röda korset.
Filmen finns att köpa i följande butiker.
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home