Om mej

onsdag, oktober 18, 2006

Rädda djurskyddsmyndigheten

Djurens rätt har startat en kampanj för att rädda djurskyddsmyndigheten. En protestlista jag har skrivit under eftersom jag tror att enda sättet att djurskyddslagen i praktiken ska kunna följas krävs en speciell myndighet. Tidigare har djurskydds frågorna skötts från jordbruksverket där man valt att gynna bönderna före ett fungerande djurskydd. Nu vill borgarna åter flytta djurskyddet till jordbruksverket vilket jag tror kommer åter kommer att förstöra djurens rättigheter.


Jag uppmanar alla som känner sig manande att skriva på protestlistan!

1 Comments:

  • Det tror inte jag
    jag tror att ju mindre avstånd till beslut desto bättre tillsyn. som det är nu har vi myndigheter för att det finns myndigheter.

    //Fancy

    By Blogger FANCY, at 18 oktober, 2006 23:23  

Skicka en kommentar

<< Home