Om mej

tisdag, oktober 17, 2006

Har beslutat mig för att test på det här med att blogga.

MIN (har tydligen storhetsvansinne) blog ska jag först och främst se att det är något jag vill hålla på med och sedan kanske skriva om saker som intresserar mig.

Ska i alla fall ta med något mer fakta liknande å berätta lite om mig själv. Jag heter Anton är nu 17 år. Jag är djävligt unik till och med så unik att jag är en politiskt intresserad orienterare med intresse att fota.

Är enligt andra snål men kallar det själv prismedveten och gemför mina flesta inköp på sidor som prisjakt och handlar mkt på nätet.

Inom politiken är jag intresserad av en långsiktig lösning och delar därför mina flesta åsikter med miljöpartiet och håller på att bli medlem i deras ungdomsförbund grönungdom. Andra organisationer jag stödjer är greenpeace och rädda barnen då jag tror på att fred och inte våld är lösningen på världens problem.

Fotografera gör jag med min Canon 350D som jag köpte precis innan höstens alla DSLR (digital spegelreflex-kamera = "press"-kamera) presenterades. Har precis köpt ett porträttobjektiv, EF50/1.8 för att kunna byta ut kitobjektiet. Nu är jag på G med att köpa en blixt inför de mörka tider vi är på väg in i. Här är några bra sidor för foto intresserade:
* www.dpreview.com - Nyheter inom fotoutrustning på engelska
* www.kamerabild.mkf.se - Nyheter inom foto på svenska
* www.fotosidan.se - Community för fotointresserade
* www.flickr.com - Sida för uppladdning av foto. Där jag laddar upp bilder som enton_89 kommer troligen jag att länka bilder där ifrån om jag fortsätter att blogga.


Det var det jag hade att skriva i denna första blog som blev en lite presentation med några hemsidor jag tycker är bra. Så slänger jag med en till bra sida som alla borde titta igenom dagligen eftersom fakta krävs för vettiga beslut: dn.se.